Βρείτε μας

Σχετικά βίντεο

Ανέτρεξε στο παρελθόν, για να προλάβεις στο μέλλον….

Αφορμή για το παρόν άρθρο έδωσε η ερώτηση στελέχους μεγάλης εταιρίας, σχετικά με το αν οι συνάδελφοί μου διαβάζουν τα άρθρα του περιοδικού, μετά τη διαπίστωση ότι πολλά από αυτά αποδείχθηκαν προφητικά

Η ερώτηση αυτή με έβαλε σε απορίες αλλά και σκέψεις. 

 

Ανέτρεξα λοιπόν στα εκδοθέντα τεύχη του περιοδικού του Σωματείου και διάβασα, για πολλοστή φορά, όλα τα άρθρα παρελθόντων τευχών . Όχι μόνο τα δικά μου, αλλά όλων των συνεργατών και αρθρογράφων. Έκπληκτος διαπίστωσα ότι όντως, όλα όσα είχαμε προμηνύσει, είχαν επαληθευθεί!!!

Έτσι λοιπόν:

Τον Οκτώβριο του 2012 έγραφα: «Η αναπτυξιακή διάσταση της απελευθέρωσης του επαγγέλματος του καπνοπώλη είναι μια πλάνη». Και ήρθε η δικαίωση τον Σεπτέμβριο του 2013, με την «Εφαρμογή Γνωμοδότησης του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, για τα σημεία πώλησης των καπνικών προϊόντων». Ωστόσο εδώ οφείλω να κάνω μία παρατήρηση. Χαρήκαμε όλοι οι επαγγελματίες του κλάδου, αλλά θα πρέπει να προσέξουμε γιατί οι κυβερνώντες άλλα γράφουν και άλλα κάνουν τις περισσότερες φορές. Βιαστήκαμε να χαρούμε αλλά δεν ξέρουμε τι μέλλει γενέσθαι. Μην βγει ξαφνικά  καμιά ορθή επανάληψη ή διευκρινιστική της εφαρμογής και μετά φύγει το χαμόγελο από τα χείλη μας.

Τον Δεκέμβριο του 2012 έγραφα :«Είναι η ώρα που πρέπει να ηγηθούν οι καλύτεροι». Δυστυχώς με το άρθρο αυτό δυσαρέστησα πολλούς Προέδρους ανά την Ελλάδα, αλλά το μέλλον θα δείξει, πώς θα εξελιχθούν τα πράγματα.

Τον Φεβρουάριο του 2013 έγραφα: «Έρχεται καινούργια γενιά σημείων πώλησης» και με είπαν γραφικό. Έχουμε και λέμε:

  • ΑΒ Βασιλόπουλος: (ΑΒ Shop & Go) συνεργασία με την εταιρεία SHELL.
  • Μασούτης: ανάπτυξη δικτύου, σε μικρά σουπερ μάρκετ σε κάθε γειτονιά. 
  • Μαρινόπουλος-Carrefour: δεν έχει προβεί προς το παρόν  σε ανάπτυξη δικτύου διότι αδυνατεί να βρει συνεργάτες. Αλλά στα στρατηγικά του σχέδια ως μελλοντικοί πελάτες και πρωταρχικός του στόχος είμαστε εμείς. Οι καπνοπώλες, περιπτεράδες, ψιλικατζήδες. 

ΝΑΙ καλά διαβάσατε! Οι καλύτεροι πελάτες τους είμαστε εμείς, οι περιπτεράδες-ψιλικατζήδες! Διότι σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία, έχουμε ελαχιστοποιήσει κατά πολύ τις αγορές μας από το παραδοσιακό δίκτυο (χονδρέμπορους) και απευθυνόμαστε στα σουπερ μάρκετ. Αυτά που αναθεματίζουμε, φοβούμενοι μην εντάξουν τα τσιγάρα στις πωλήσεις τους και μειωθούν οι δικές μας, αυτά  που φωνάζουμε ότι και θα μας κλείσουν! 

Αυτά δημιούργησαν έναν «εικονικό πόλεμο» μεταξύ τους, με σκοπό να αυξήσουν τον τζίρο τους και το πέτυχαν. Διότι οι δελεαστικές προσφορές, οι οποίες πολλές φορές είναι κάτω του κόστους, επιφέρουν εκατομμύρια ευρώ καθημερινά στα ταμεία τους. Η Μικρή Λιανική, φυσικά, δεν μένει αμέτοχη στην αύξηση των κερδών τους. Διότι ακόμα και εμείς, καθημερινά, επιλέγουμε να κάνουμε τις αγορές μας από τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ, κυνηγώντας τις προσφορές.

Όπως αντιλαμβάνεστε, υπαίτιοι των ενεργειών μας είμαστε εμείς και μόνο εμείς! Θέμα χρόνου είναι λοιπόν να ενταχθούν τα τσιγάρα στα ράφια των σουπερ μάρκετ. Αφού έχουν καταφέρει, με τις προσφορές τους, να στρέψουν εμάς κατά των χονδρέμπορων (οι οποίοι μέρα με την μέρα συρρικνώνονται).

Επόμενο βήμα τους; Να περάσουν τον νόμο των ανοιχτών καταστημάτων τις Κυριακές. Διότι η πίεση η οποία θα ασκήσουν στους κυβερνώντες να ξέρετε ότι θα είναι μεγάλη. Και τότε ποιος θα φταίει; Το Σωματείο; Οι Καπνοβιομηχανίες; Το πολιτικό σύστημα ή όλοι εμείς; Ας αναλογιστούμε λοιπόν, όλοι τις ευθύνες μας.

Στο επόμενο τεύχος θα αναφερθώ σε ακόμα τρία άρθρα του παρελθόντος, με σκοπό να καλύψω τις απορίες των συναδέλφων και όχι μόνο.