Βρείτε μας

Σχετικά βίντεο

Πτήσεις low-cost και επιπτώσεις

Οι πτήσεις χαμηλού κόστους είναι πλέον της μόδας για την Θεσσαλονίκη, αλλά και για την Αθήνα. Στη Θεσσαλονίκη δε, μια σύγχρονη ευρωπαϊκή πόλη με τεράστιες αναπτυξιακές δυνατότητες χωρίς την δυσκαμψία των πολυπληθών μεγαλουπόλεων, οι επιπτώσεις είναι και οι πιο προφανείς. Για να εξετάσει κάποιος καλύτερα το συγκεκριμένο ζήτημα, θα πρέπει να χωρίσει τα αποτελέσματα σε δύο κατηγορίες. Αυτά που προκαλούνται από τους τουρίστες που έρχονται και αυτά που προκαλούνται από τους Έλληνες που φεύγουν.

 

Στην πρώτη κατηγορία θα μπορούσε κάποιος να πει πολύ εύκολα, πως πλέον δεν πετάνε μεγάλες αεροπορικές εταιρίες στη Θεσσαλονίκη, επομένως ο κόσμος που έρχεται είναι και τουρίστας δεύτερης κατηγορίας. Εγώ πάλι θα πω, ποιον τουρίστα χρειάζονται οι επιχειρήσεις μας; Αυτόν που θα μπει στο τεράστιο ξενοδοχειακό συγκρότημα, και δεν θα αγοράσει ούτε καν τα τσιγάρα του από την πόλη της Θεσσαλονίκης, ή αυτόν που θα κάνει βόλτες στην παραλία, θα πιει μια μπύρα (αγορασμένη από τα ψιλικά) δίπλα από το λιμάνι ή στη Ναβαρίνου, θα πιει καφέ μπροστά στο Λευκό Πύργο και θα ανέβει περπατώντας στα Κάστρα; Η απάντηση είναι προφανής..

 

Τι γίνεται με αυτούς που φεύγουν; Ένας Έλληνας Θεσσαλονικιός που θα λείψει ένα διήμερο στο Μιλάνο θα βλάψει την αγορά της Θεσσαλονίκης; Θα αγοράσει πράγματα από εκεί που θα έπρεπε να αγοράσει από τη δική μας αγορά; Κι εδώ η απάντηση δεν είναι τόσο απλή. Κάποιος ο οποίος φεύγει για ένα διήμερο στο εξωτερικό, επιστρέφει με ιδιαίτερα ανεβασμένη καταναλωτική αυτοπεποίθηση και ψυχολογία. Χρειαζόμαστε τέτοιους καταναλωτές. Επιπροσθέτως, δεν νομίζω ότι υπάρχει κάποιος που κάθε Σαββατοκύριακο βρίσκεται είτε στο Μιλάνο είτε στο Βερολίνο, έχει όμως μάθει με τις αραιότερες επισκέψεις του στο εξωτερικό, να τιμάει την ελληνική ποιοτική αγορά.

 

Θεωρώ πως οι συγκεκριμένες πτήσεις έχουν θετικό πρόσημο για την πόλη μας τελικά. Διαφωνώ με όλες τις δημοτικές παρατάξεις που είτε αργά είτε γρήγορα τις υποβάθμισαν, αλλά καλό θα είναι να αγκαλιάσουμε αυτό τον κόσμο που έρχεται με διάφορες εκδηλώσεις πολιτιστικού περιεχομένου, γιατί συνήθως όποιος περνάει καλά ξαναέρχεται. Η ομορφιά της Θεσσαλονίκης δεν είναι αρκετή για να κρατήσει τουρίστες για πάντα.

 

Έχουμε τη μοναδική ευκαιρία να επιδείξουμε τη φιλοξενία της Θεσσαλονίκης και να αποδείξουμε σε όλους πως ο κόσμος της Ευρώπης δεν είναι μόνο τουρίστας που μας επισκέπτεται για τις όμορφες παραλίες. Αν αρχίσω να γράφω και για τα μνημεία που επιβάλλεται πλέον ν’ αναδειχτούν, δεν θα μου φτάσει ολόκληρο το τεύχος. Καλή μας επιτυχία λοιπόν για ν’ αδράξουμε όλοι ως επαγγελματίες αυτή την ευκαιρία.