Βρείτε μας

https://www.facebook.com/kostas.iakovou.75    

Σχετικά βίντεο

 

 

 

 

 

 

 

 

Άρθρα

ΕΕΘ: Αναστολή εφαρμογής του νέου ωραρίου φορτοεκφορτώσεων

 

         Έντονη είναι η αντίδραση μεταφορέων, εταιρειών  και καταστηματαρχών στο νέο ωράριο φορτοεκφορτώσεων στο Δήμο Θεσσαλονίκης που από 1ης Μαρτίου τέθηκε σε εφαρμογή, γιατί δημιουργεί πρόβλημα στην τροφοδοσία και λειτουργία της αγοράς. Μάλιστα ο Α’ αντιπρόεδρος του ΕΕΘ κ. Γ. Ηλιάδης ζήτησε την αναστολή του νόμου που ορίζει το νέο ωράριο φορτοεκφορτώσεων μέχρι την ανάληψη της διοίκησης του Δήμου Θεσσαλονίκης  από τη νέα αρχή, μετά τις επικείμενες αυτοδιοικητικές εκλογές του Μαίου.

         Την πρόταση του ΕΕθ απέρριψε και μάλιστα «μετά βδελυγμίας» ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων Θεσσαλονίκης κ. Θανάσης Παππάς, προσθέτοντας όμως ότι θα μπορούσαν να συζητηθούν συγκεκριμένες προτάσεις των φορέων και ενδεχομένως να υϊοθετηθούν. Τα προβλήματα που καταγράφηκαν αυτές τις πρώτες ημέρες εφαρμογής, συζητούνται αυτή την ώρα σε συνέλευση που πραγματοποιείται στο Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης την οποία συγκάλεσε το ΕΕΘ και στην οποία συμμετέχουν εκπρόσωποι φορέων, της Τροχαίας και της Δημοτικής Αστυνομίας αλλά και μεγάλων επιχειρήσεων που εφοδιάζουν την αγορά της πόλης, όπως των επιχειρήσεων «Μασούτης», «Αθηναϊκή Ζυθοποιία», «mama products» κ.αλ.

        Ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Θεσσαλονίκης κ. Θανάσης Παππάς τοποθετούμενος αρχικά δήλωσε ότι το θέμα φορτοεκφόρτωσης στο Δήμο προσεγγίσθηκε και στο πλαίσιο της Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας. «Συνεργαστήκαμε με όλους τους φορείς στη διαμόρφωση των προτάσεων , απόψεις εκφράστηκαν . Μπορεί να υπάρχουν διαφωνίες και λειτουργικά προβλήματα αλλά ουδείς μπορεί να πει ότι δεν προηγήθηκε διαβούλευση και μάλιστα επί μακρό. Η ευταξία στο δημόσιο χώρο, η σωστή ρύθμιση των λειτουργιών της πόλης είναι εκ των ουκ άνευ. Δεν μπορεί να είναι όλα τα φορτηγά στη Τσιμισκή και να λένει «μισό λεπτό φιλαράκι».

      Σε ό,τι αφορά στην πρόταση του ΕΕΘ ο κ Παππάς υποστήριξε ότι η πόλη έχει μόνο να ωφεληθεί από την εφαρμογή της νομιμότητας την οποία θα πρέπει να επιδιώκει η τωρινή , η επόμενη δημοτική αρχή. Μέσα σε δύο ώρες στην ουσία , 6:30 – 8:30 το πρωί, δεν μπορεί να γίνει ο εφοδιασμός μίας πόλης ενάμισι εκατομμυρίου κατοίκων, τόνισε ο Α’ αντιπρόεδρος του ΕΕΘ κ. Γιώργος Ηλιάδης, ενώ ο Α’ αντιπρόεδρος του ΕΒΕΘ κ. Εμ. Βλαχογιάννης υποστήριξε ότι το πρόβλημα εφοδιασμού της αγοράς και της εύρρυθμης λειτουργίας της πόλης δεν μπορεί να γίνει με «απόλυτη διοικητική επιβολή μέτρων».

Τι προβλέπει το νέο ωράριο 

         Σημειώνεται πως το ωράριο φορτοεκφορτώσεων που πλέον ορίζεται από τις 8:30 μμ ως τις 8:30 πμ ( Δευτέρα – Παρασκευή ) για τα οχήματα ωφέλιμου φορτίου μέχρι 8 tn, οχήματα που κάνουν κατά κύριο λόγο τις μεταφορές για την τροφοδοσία της αγοράς , όταν τα οχήματα με ωφέλιμο φορτίου ως 1,5 tn που μπορούν να λειτουργούν όλη την ημέρα, δεν είναι αυτά που κατά κύριο λόγο τροφοδοτούν τα καταστήματα. «Δεν μπορεί να γίνει φορτοεκφόρτωση στη διάρκεια της νύκτας λόγω απογορεύσεων για την τήρηση κοινής ησυχίας, όσο για τα οχήματα θα έπρεπε να λάβουν υπόψη το μέγεθος, ιδίως το μήκος των οχημάτων και ενδεχομένως το μεικτό βάρος και όχι το ωφέλιμο φορτίο», πρόσθεσε ο κ. Ηλιάδης. Ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγους Θεσσαλονίκης κ. Φιλιππίδης τόνισε ότι οι εταιρείες δεν μπορούν να αλλάξουν το στόλο των οχημάτων τους για να προσαρμοστούν στη νέα «απαίτηση» του Δήμου για μικρά οχήματα, ενώ αν υποθετικά η τροφοδοσία γίνεται με οχήματα ως 1,5 tn., θα υπάρξει συγκέντρωση πολύ περισσοτέρων οχημάτων στην πόλη και ουρές στις θέσεις φορτοεκφόρτωσης.

     O oικονομικός επόπτης του ΕΕΘ κ. Κώστας Ιακώβου και πρόεδρος της Ομοσπονδίας Επαγγελματιών & Εμπόρων Θεσσαλονίκης αναφέρθηκε στα πολλά προβλήματα που θα υπάρξουν ειδικά στην τροφοδοσία των μικρών σημείων λιανικής σημειώνοντας μάλιστα πως ούτε τα περίπτερα είναι 24ωρης λειτουργίας . Ο αντιπρόεδρος του ΒΕΘ κ. Μάριος Παπαδόπουλος υπογράμμισε ότι το ωράριο δεν έχει λογική, είναι παράλογο και δεν θα μπορέσει να εφαρμοστεί από τις επιχειρήσεις σημειώνοντας ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα της πόλης δεν είναι τα φορτηγά αυτοκίνητα αλλά τα σταθμευμένα, η παράνομη στάθμευση. «Εμείς είμαστε κοντά σας», είπε ο κ. Παπαδόπουλος απευθυνόμενος στον αντιδήμαρχο Τεχνικών Έργων κ Θανάση Παππά, «μη μας στέλνετε στους γειτονικούς Δήμους που πολύ θα χαίρονταν να υποδεχθούν τις επιχειρήσεις μας».

      Δεν λήφθηκε υπόψη η λειτουργία της αγοράς. Για ρύθμιση που δεν λαμβάνει υπόψη τα δεδομένα των μεταφορικών εταιρειών αλλά και των επιχειρήσεων λιανικής, μίλησε ο κ. Γεώργιος Μπρόβας νομικός σύμβουλος του Σωματείου «Άγιος Δημήτριος» ( φορτηγά αυτοκίνητα) και του Σωματείου Βυτιοφορέων Βορ. Ελάδας, παρόντων των κ.κ. Π. Κασαγιάννη και Δημήτρη Ασλανίδη. Συγκεκριμένα λέχθηκε: Τα οχήματα Δ.Χ. ως 1,5 tn, είναι μόλις το 10% αυτών που εξυπηρετούν την αγορά. Δεν λήφθηκε υπόψη το αν και ποιές αποθήκες λειτουργούν στη διάρκεια του Σαββατοκύριακου που είναι ελεύθερη η κίνηση των μεγάλων οχημάτων, το ωράριο λειτουργίας τους και το πρόσθετο μισθολογικό κόστος.

       Η συζήτηση περιστράφηκε στο στόλο των φορτηγών εφοδιασμού της αγοράς για να πει ο κ. Ηλιάδης ότι αν η πολιτική είναι να οδηγηθούν οι επιχειρήσεις στην αντικατάσταση των οχημάτων τους με μικρότερα, τότε θα πρέπει και να επιδοτηθούν. Παίρνοντας το λόγο ο πρόεδρος του ΤΕΕ/ΤΚΜ κ. Μπίλλιας είπε ότι οι θέσεις φορτοεκφόρτωσης δεν επαρκούν αλλά ούτε και αστυνομεύονται. Πέραν αυτού, ακόμη και αν υπάρχουν χρήματα για αλλαγή των στόλων οχημάτων τροφοδοσίας, θα απαιτηθούν χρόνια στη διάρκεια των οποίων θα επικρατεί κομφούζιο στην πόλη.

      Καταλήγοντας ο κ. Μπίλλιας πρότεινε να δοθεί ακόμη μία συμπληρωματική χρονική ζώνη για τις φορτοεκφορτώσεις, το μεσημέρι, προκειμένου να εξυπηρετηθούν τα καταστήματα. Τι είπαν οι επιχειρηματίες. Τα προβλήματα των επιχειρήσεων που τροφοδοτούν την αγορά ανέφερερε ο κ. Ματθαίος Χαριτίδης της Transcombi λέγοντας ότι στην πράξη και επειδή τα καταστήματα λιανικής δεν ανοίγουν πριν τις 8:00 το πρωί, τα οχήματα έχουν στην ουσία μισή ώρα , μέσα στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, για να τροφοδοτήσουν 15 σημεία πωλήσεων.

    Ο κ. Λευτέρης Παπαδόπουλος της Mama Products έδωσε μία άλλη διάσταση του προβλήματος λέγοντας «εκτελώ 45 χρόνια διανομές στην πόλη, στην πράξη δεν υπάρχουν διαθέσιμες θέσεις φορτοεκφόρτωσης». Συμπληρωματικά ο κ. Βλ. Μυτάρας της «Αθηναϊκή Ζυθοποιία» είπε ότι το πρόβλημα της πόλης δεν θα απαλυνθεί καθώς για κάθε φορτηγό των 8 tn. που έβγαζε θα πρέπει να βγαζει τρία, επιβαρύνοντας από την κυκλοφορία τους όχι μόνο την Εταιρεία αλλά το περιβάλλον της πόλης.