Βρείτε μας

https://www.facebook.com/kostas.iakovou.75    

Σχετικά βίντεο

 

 

 

 

 

Άρθρα

Όλα μπορούν να γίνουν, όταν υπάρχει συλλογική αντιμετώπιση μιας κατάστασης

 Θεσσαλονίκη, Απρίλιος 2018

      Πρόσφατα διάβαζα ένα ρεπορτάζ, σύμφωνα με το οποίο η εταιρεία μετακινήσεων Uber αναστέλλει την υπηρεσία UberX στην Ελλάδα από την Τρίτη του Πάσχα, λόγω της ψήφισης νέου νομοθετικού πλαισίου που περιλαμβάνει ρυθμίσεις που επηρεάζουν το ridesharing. Ωστόσο, η υπηρεσία UberTAXI παραμένει σε λειτουργία στη χώρα μας. Ειδικότερα, με την υπηρεσία UberX οι ενδιαφερόμενοι πελάτες στην Αθήνα είχαν τη δυνατότητα μέσω της ειδικής εφαρμογής για κινητά να νοικιάσουν όχημα με οδηγό. Οι χρήστες συνδέονται με αδειοδοτημένες εταιρείες που νοικιάζουν αυτοκίνητα με οδηγούς, τα οποία έχουν ειδική άδεια για την ενοικίαση με οδηγό.

       Ωστόσο, η ελληνική νομοθεσία, έχοντας προσαρμοστεί στην απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου ότι η Uber αποτελεί υπηρεσία μεταφοράς, ορίζει ότι για τη μίσθωση ΙΧ αυτοκινήτου και οδηγού απαιτείται η σύναψη ιδιωτικού συμφωνητικού, το οποίο εκτός από τα πλήρη στοιχεία οδηγού και επιβάτη θα πρέπει να έχει διάρκεια το λιγότερο έξι ώρες, με το ανάλογο αντίτιμο. Επιπλέον, όλοι θυμόμαστε τις αντιδράσεις των επαγγελματιών οδηγών ΤΑΞΙ στην Αθήνα, οι οποίοι μετά από απόφαση του Σωματείου τους προχώρησαν σε μαζική απεργία τον περασμένο Μάρτιο, με τους απεργούς να αντιδρούν απέναντι σε όσους συναδέλφους τους επέλεξαν να μη συμμετάσχουν, όπως επίσης να προβαίνουν σε ορισμένες ατυχείς, αν μπορώ να τις χαρακτηρίσω έτσι, ενέργειες. Δε θα σταθώ όμως σε αυτό, διότι με ενδιαφέρει η ουσία του πράγματος, η οποία είναι η συλλογικότητα.

         Δε μπορώ να κρίνω εάν τα αιτήματα που είχαν οι επαγγελματίες οδηγοί ΤΑΞΙ της Αθήνας ήταν λογικά ή όχι. Αυτό το γνωρίζουν όσοι εργάζονται σε αυτό τον κλάδο. Επικεντρώνομαι όμως στη συλλογική προσπάθεια που έκανε αυτός ο κλάδος, από τους παλαιότερους στην Ελλάδα, για να διεκδικήσει τα αιτήματά του. Προχώρησαν σε προγραμματισμένη στάση εργασίας κατόπιν απόφασης του Σωματείου τους, ενώ όπως αναφέρεται προηγουμένως, τάχθηκαν ενάντια σε όσους συναδέλφους τους δεν τήρησαν την απόφαση αυτή. Και τα αιτήματά τους έγιναν πράξη. Σωστά ή όχι, αυτό θα φανεί στην πορεία.

     Το νόημα όμως σε όλο αυτό είναι ότι ένας κλάδος έθεσε επί τάπητος τα αιτήματά του, στη συνέχεια πραγματοποίησε κινητοποιήσεις και στο τέλος αυτά έγιναν δεκτά. Στον κλάδο που ανήκουμε εμείς, δηλαδή περίπτερα και ψιλικά, επικρατεί αυτή η νοοτροπία; Έχουμε τη δυνατότητα να αντιμετωπίσουμε συλλογικά καταστάσεις που θίγουν τα συμφέροντά μας και την επιβίωσή μας ως επαγγελματίες του κλάδου μας; Μπορούμε να ακούμε τις απόψεις που εκφράζουν οι επικεφαλής και να συμμετέχουμε στις διαβουλεύσεις μαζικά, ώστε να παίρνουμε αποφάσεις συλλογικά; Είναι εφικτό άραγε σε συνελεύσεις που πραγματοποιεί το Σωματείο μας, να επικρατεί το αδιαχώρητο από συναδέλφους στην αίθουσα και να πραγματοποιηθεί ανταλλαγή απόψεων, ώστε να βρεθεί η καλύτερη λύση; Πιστεύω ότι όλα μπορούν να γίνουν, όταν υπάρχει συλλογική αντιμετώπιση μιας κατάστασης. Ο καθένας ατομικά δε μπορεί να αντιμετωπίσει ένα πρόβλημα που αφορά όλο τον κλάδο, όλοι μαζί όμως μπορούμε. 

 

Του Κώστα Ιακώβου,

 Προέδρου Ένωσης Καπνοπωλών Μακεδονίας

 Προέδρου Ομοσπονδίας Επαγγελματιών Εμπόρων ν. Θεσσαλονίκης

 Μέλος Δ.Ε. ΕΕΘ-Οικονομικός Επόπτης

 Μέλος Δ.Σ. ΓΣΕΒΕΕ